The Ultimate Guide To دیابت نوع اول

Wiki Article

برای دفعه بعد که نظر می دهم نام، ایمیل و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید.

اگر به این نوع دیابت مبتلا هستید ، غذاهایی که می خورید باید دارای بار گلیسمی کم (شاخص) باشند – غذاهای حاوی فیبر ، پروتئین یا چربی بالاتر – مانند سبزیجات و پروتئین های مرغوب مانند ماهی ، مرغ ، لوبیا و عدس.

انگار که کلید ورود به شهر (یعنی انسولین) شکسته باشد. از عوارض شایع دیابت نوع دو می‌توان به بالا رفتن سطح قند خون اشاره کرد که ریسک عوارض دیابت را چند برابر می‌کند. از دیگر عوارض بالا رفتن سطح قند خون در این نوع دیابت شیرین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیر، در حال حاضر درمان قطعی برای دیابت نوع دو وجود ندارد. صرفا با رژیم غذایی و دارو می‌توان آن را کنترل نمود.

وقتی سلول ها به انسولین مقاوم می شوند ، انتقال قند به سلول ها به انسولین بیشتری نیاز دارد و قند زیادی در خون باقی می ماند. با گذشت زمان ، اگر سلول ها به انسولین بیشتر و بیشتری احتیاج داشته باشند ، لوزالمعده نمی تواند انسولین کافی برای ادامه کار ایجاد کند و با شکست مواجه می شود.

برخی مبتلایان برای کنترل و درمان دیابت تیپ ۲ در کنار ورزش و رژیم غذایی، دارو مصرف می‌کنند. پزشک می‌تواند داروهای دیابت تیپ ۲ خوراکی مثل قرص یا شربت تجویز کند.

پیامدها و عوارض حمله قلبی در خانم‌ها به‌ مراتب بدتر و شدیدتر از مردان هستند. احتمال ابتلا به سایر عوارض دیابت مثل نابینایی، مشکلات کلیوی و افسردگی در زنان مبتلا به دیابت تیپ دو به ‌نسبت مردان بیشتر است.

علائم دیگری که می تواند در صورت ادامه سطح قند خون بالا بروز کند ، خستگی ، تاری دید و سردرد است.

برخی از عوامل خطر دیابت مرتبط با شیوه زندگی هستند و می توان آنها را کنترل کرد؛ از جمله:

دیابت نوع ۲ در بچه‌ها همیشه با چاقی همراه است که ممکن است با ریسک‌‌های بیشتری همراه باشد.

دیگر نگران بالا رفتن قند خونتان نباشید، چراکه از قابلیت‌های اصلی بامیه کنترل بیماری دیابت است و با جذب گلوکز، قند خون را پایین می‌آورد یا اینکه می‌توانید ۵ عدد بامیه تازه را داخل یک لیوان آب قرار داده و اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند.

میگرن سردردی شدید است که می‌تواند بصورت ضربه و تپش در سر رخ‌دهد و ممکن‌است باعث، حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود.

از جمله خدمات پزشکی ارائه شده در مطب عبارتند از: معاینات دوره‌ای کودکان، پایش دوره ای رشد فیزیکی و تکامل کودکان، درمان انواع بیماری های عفونی،گوارشی و تنفسی در کودکان و نوجوانان_ مشاوره تغذیه، آموزش و مراقبت های click here دوره ای نوزادان نارس، پایش و درمان کلیه مشکلات دوره ای نوزادی، ارزیابی دوره‌ای توانایی های ذهنی و جسمی کودکان

افراد مبتلا به این نوع دیابت باید ماهی سالمون، سرکه سفید، دارچین و عدس را در رژیم غذایی خود بگنجانند. رژیم غذایی دیابت تیپ ۲ باید سرشار از سبزیجات تازه، قندهای طبیعی، چربی و پروتئین‌های گیاهی باشد. این افراد باید غذاهایی بخورند که شاخص گلیسمی پایینی دارند تا قند خون به‌ تدریج بالا برود و کم‌کم جذب سلول‌های بدن بشود.

Report this wiki page